EFFECTIEVE APOTHEEKCOMMUNICATIE, ONLINE EN OFFLINE

ApotheekTaal richt zich als enige communicatiebureau in Nederland op apotheekcommunicatie. Geen kostbare formule met allerlei onnodige toeters en bellen, maar slimme communicatie-inzet die past bij jouw apotheek. Waarom je bij ons moet zijn? Omdat wij de markt kennen doordat we zelf dagelijks met de voeten in de apotheekklei staan!

Want, in het geweld van beleids- en preferentiewisselingen, medicijntekorten, het oplaaien van het online aanbod van geneesmiddelen en de dalende marges, is juist investeren in communicatie verstandig. 

Zorg daarom nú dat je on- en offline zichtbaar bent en aan je lokale apotheekmerk bouwt. Verstevig de relatie met je patiënten door relevante online content om zo engagement te krijgen met je doelgroepen. En misschien hoort daar ook een eigen apotheekkrant, poster, flyer of video bij hebben voor in de apotheek? Geen tijd te verliezen. Contact ons!

De Apotheekkrant

De Apotheekkrant

De Apotheekkrant is een uitgave voor de zelfstandige, openbare apotheek en verschijnt vier keer per jaar in tabloidformaat: in maart, juni, september en december. De content wordt centraal gemaakt met lokale branding en eigen column of blog (maar dat hoeft niet).

Vaste onderdelen:

  • Hoofdartikel
  • Apotheekthema’s in lijn met social media
  • Column van de apotheker
  • Blog
  • Puzzel
  • Kortingsactie op verzorgingsproducten
  • QR-codes naar jouw socialmediakanalen
  • Services

Met jouw eigen Apotheekkrant voor jouw patiënten creëer je:

  • naamsbekendheid
  • verkeer naar je website en social media
  • een stevige reputatie door autoriteit en vertrouwen
  • aanmeldingen voor bijv. de automatische herhaalservice of medicijnautomaat
  • ambassadeurs die de apotheek aanbevelen bij anderen
  • contactverzoeken
  • aanmeldingen
  • een goede concurrentiepositie ten opzichte van de online concurrentie
  • extra handverkoop

Hoe werkt het?
De Apotheekkrant wordt na jouw goedkeuring gedrukt en opgestuurd. Er zit ook een instructie bij voor het apotheekteam. Deze krant is bewezen effectief! Zeker in combinatie met het socialmedia-pakket.

 

Flyer apotheek

Communicatie voor de apotheek

Waar moet je aan denken bij een communicatieplan voor de apotheek?

  1. Eerst stellen we vast wat het communicatiedoel is:

Wil je meer nieuwe patiënten werven? Of wil je de automatische herhaalservice boosten? Misschien heb je een verhuisbericht of zit je met een concurrerende apotheek om de hoek? Sommige apotheken gaan over op digitaal facturen; wat is daar communicatief voor nodig; zowel voor de assistenten als voor de patienten. Een doel kan ook zijn de samenwerking met zorgverleners (artsen) te verbeteren. Kortom: de communicatievragen kunnen uiteenlopen.

  1. Na het vaststellen van de doelen, kiezen we een aanpak en een planning. Het budget speelt natuurlijk een grote rol, zeker in deze tijden. Dus daar houden we goed rekening mee. Onderdelen van de aanpak kunnen zijn: een apotheekcampagne, een promo-video, folders, flyers, maar ook een brief, een poster of een lokaal persbericht.

Communicatiematerialen

Soms hebben apotheken geen behoefte aan een plan, maar is een enkele flyer of een ander medium voldoende. Denk aan:

  • Patiëntenbrief
  • Folder
  • Flyer
  • Poster
  • Apotheekvideo
  • Persbericht

Vraag ons naar de mogelijkheden. Bij ons is (bijna) alles mogelijk!

Social media apotheek

Social media voor de apotheek

Worstel je weleens met de vraag óf en wélke socialmediakanalen je moet inzetten als apotheker? En wie gaat dat dan in hemelsnaam doen? Hoe social moet je zijn als apotheekondernemer?

De online dreiging ver van ons bed?
Mensen zoeken meer dan ooit via online kanalen. En…patiënten zijn zowaar mensen! We kunnen er dus ook in de farmacie dus niet meer omheen. Vooral Facebook en Instagram zijn niet meer weg te denken. Want online apotheken kapen ongemerkt jouw patiënten weg.

Geen tijd te verliezen: word tenminste op social zichtbaar en vindbaar!

Met social media creëer je als apotheker:

  • naamsbekendheid
  • vertrouwen
  • verkeer naar uw website
  • autoriteit
  • inzicht in de wensen van uw patiënten
  • volgers en ambassadeurs die je aanbevelen bij anderen
  • contactverzoeken
  • aanmeldingen voor mailing of nieuwsbrief

Online verlengstuk van de balie
Vanuit ApotheekTaal hebben we ervaring met het beheren van socialmediakanalen voor de apotheek. We richten je kanalen in en posten je berichten aan de hand van een (relevante) contentkalender.

Wij leggen namens jouw apotheeek een online lijntje met je patiënten, als verlengstuk op je face-to-facecontact in de apotheek. Want die lokale verbondenheid?

Daar zit de toegevoegde waarde!